Univerzálne, spoľahlivé, robustné. Také sú traktory PROXIMA, ktoré patria k najobľúbenejším modelom ZETOR. Stroje spĺňajú náročné požiadavky zákazníkov pre prácu v poľnohospodárstve, lesníctve a v komunálnych službách. Vďaka svojej jednoduchosti sa traktory PROXIMA hodia do náročných podmienok.
ZETOR PROXIMA
Motor
Mimoriadna obľuba motorov ZETOR je založená na nízkej spotrebe paliva, vysokej spoľahlivosti a jednoduchosti konštrukcie, čo zákazníkovi prináša nielen nízke obstarávacie náklady, ale aj nízke náklady na prevádzku a vysokú spoľahlivosť.
Traktory ZETOR nepoužívajú tzv. PowerBoost, teda výkon, ktorý je k dispozícii len za určitých podmienok. Plný výkon je k dispozícii vždy bez ohľadu na zaťaženie.
Prevodovka
PROXIMA CL je štandardne vybavená šesťstupňovou plne synchronizovanou prevodovkou s 2 redukčnými skupinami s mechanickým reverzorom (12 rýchlostí vpred/12 rýchlostí vzad) . PROXIMA CL môže byť na želanie vybavená prevodovkou s plazivými rýchlosťami v prevedení 20/4 s najnižšou pojazdovou rýchlosťou 0,2 km/h (pri 2200 ot/min.).
PROXIMA GP so štvorstupňovou synchronizovanou prevodovkou, dvojstupňovým násobičom (Power Shift) a mechanickým reverzorom ponúka 16 rýchlostí vpred a 16 rýchlostí vzad.
PROXIMA HS predstavuje najvýkonnejšie stroje v rodine traktorov PROXIMA. Štvorstupňová prevodovka s trojstupňovým násobičom ponúka široký rozsah 24 rýchlostí vpred a 24 rýchlostí vzad. Elektrohydraulická reverzácia PowerShuttle a tlačítko spojky na radiacej páke sú súčasťou štandardnej výbavy.
Hydraulika
Traktory rady PROXIMA sú vybavené hydraulikou s elektronickým alebo mechanickým ovládaním a dvoj až štvorsekčným rozvádzačom. Traktor vyniká nadpriemernou zdvíhacou silou až 44 kN (celom rozsahu 37 kN). Elektrohydraulika (EHR) disponuje unikátnou funkciou HitchTronic, čo je unikátny systém automatickej regulácie zadného trojbodového závesu. Pri použití tohto systému nie je nutné nastavovať jednotlivé druhy regulácie a ich pomer.
Kabína
Kabíny sú navrhnuté tak, aby boli pohodlné, komfortné a bezpečné. Základom je veľký priestor okolo vodiča s optimálnym výhľadom do všetkých strán. Nová prístrojová doska s farebným displejom zlepšuje prehľadnosť informácii poskytovaných vodičovi a ponúka ďalšie pokročilé funkcie. Všetky dôležité dáta sú zobrazené na jednom mieste. Sedadlo vodiča je pohodlné a ergonomické s mechanickým, alebo pneumatickým odpružením, so samonavíjacím bezpečnostným pásom. Skladacie sedadlo pre spolujazdca je takisto vybavené bezpečnostným pásom.
Kapota a strecha kabíny prešli výraznou dizajnovou inováciu, ktorá vychádza z konceptu talianskeho štúdia Pinifarina. Vykrojený tvar strechy a novo tvarované strešné okno zlepšujú výhľad z kabíny pri práci s čelným nakladačom.
Technické parametre
Model | PROXIMA CL | PROXIMA GP | PROXIMA HS | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
80 | 90 | 100 | 110 | 80 | 90 | 100 | 110 | 80 | 90 | 100 | 110 | 120 | |
Motor |
|||||||||||||
Typ motoru | Stage III B | ||||||||||||
Výkon (kW)1 | 55,6 | 64,4 | 70,4 | 78,4 | 55,6 | 64,4 | 70,4 | 78,4 | 55,6 | 64,4 | 70,4 | 78,4 | 86,2 |
Výkon (HP)1 | 75,6 | 87,6 | 95,7 | 106,6 | 75,6 | 87,6 | 95,7 | 106,6 | 75,6 | 87,6 | 95,7 | 106,6 | 117,2 |
Menovité otáčky | 2 200 / min | ||||||||||||
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 | ||||||||||||
Zdvihový objem | 4 156 cm3 | ||||||||||||
Max. točivý moment (Nm)1 | 334,8 | 364,4 | 428,4 | 449,4 | 334,8 | 364,4 | 428,4 | 449,4 | 334,8 | 364,4 | 428,4 | 449,4 | 493 |
Prevýšenie točivého momentu (%)2 | 35 | 38 | 46 | 40 | 35 | 38 | 46 | 40 | 35 | 38 | 46 | 40 | 37 |
Prevodovka |
|||||||||||||
Typ prevodovky | 6 stupňová reverzačná 2 redukčné skupiny |
4 stupňová reverzačná 2 redukčné skupiny |
|||||||||||
Počet prevodových stupňov (vpred/vzad) | 12 / 12 | 16 / 16 | 24 / 24 | ||||||||||
Reverzácia | Mechanická (SynchroShuttle) | Elektrohydraulická (PowerShuttle) | |||||||||||
Násobič krútiaceho momentu | – | 2° PowerShift | 3° PowerShift | ||||||||||
Tlačidlo spojky | – | – | Tlačidlo spojky na riadiacej páke (PowerClutch) | ||||||||||
Max. rýchlosť (km/h) | 30 alebo 40 | 40 | 40 | ||||||||||
Vývodový hriadeľ |
|||||||||||||
Typ vývodového hriadeľa | Nezávislé a závislé otáčky | Nezávislé a závislé otáčky, mokrá viaclamelová spojka | |||||||||||
Otáčky zadného VH (rpm) | 540/1 000 alebo 540/540 E | ||||||||||||
Otáčky predného VHOPT | 1000 ot/min | ||||||||||||
Max.výkon pred. VHOPT | 45 kW | 60 kW | |||||||||||
Hydraulika |
|||||||||||||
Typ | Mechanické ovládanie sekcií | ||||||||||||
Dodávka hlavného čerpadla (l/min) | 50 alebo 60OPT | ||||||||||||
Vonkajšie vývody (rýchlospojky) | 4+1 alebo 6+1OPT | 4+1 alebo 6+1OPT alebo 8+1OPT (iba s EHR) |
|||||||||||
Trojbodový záves |
|||||||||||||
Ovládanie | Mechanické ovládanie | Mechanické ovládanie alebo elektrohydraulika BoschOPT s funkciou HitchTronic | |||||||||||
Typ | Kategória II | ||||||||||||
Max. dvíhacia sila | 44 (kN) | ||||||||||||
Dvíhacia sila v celom rozsahu | 37 (kN) | ||||||||||||
Kabína |
|||||||||||||
Sedadlo vodiča | So samonavíjacím bezpečnostným pásom mechanicky, alebo pneumaticky odpruženéOPT | ||||||||||||
Sedadlo spolujazdca | Štandard (s bezpečnostným pásom) | ||||||||||||
Kúrenie / klimatizácia | Štandard / na prianie | ||||||||||||
Volant | Pevný alebo nastaviteľný (sklápací a teleskopický) | Nastaviteľný (sklápací a teleskopický) | |||||||||||
Podvozok |
|||||||||||||
Hnací systém | 4WD | ||||||||||||
Riadenie | Hydrostatické | ||||||||||||
Prevádzkové brzdy | Pripojením prednej nápravy (verzia 30 km/h), alebo hydraulicky ovládané mokré brzdy na všetkých kolesách (verzia 40 km/h) | Hydraulicky ovládané mokré brzdy na všetkých kolesách | |||||||||||
Palivová nádrž (l) | 150 | 150 | 190 | ||||||||||
Predné blatníky | Štandard | ||||||||||||
Ďalšie parametre |
|||||||||||||
Prevádzková hmotnosť (kg)3 | 3 930 – 4 550 | 3 960 – 4 550 | 4 130 – 4 550 | ||||||||||
Max.hmotnosť závaží(kg) | predné 666/ záv.zadných kolies 270 | ||||||||||||
Max.technicky prípustná hmotnosť (kg) | 6 500 | ||||||||||||
Max.dĺžka / šírka / výška (mm) | 4 343 / 2 085 / 2 900 | 4 363 / 2 085 / 2 900 | 4 491 / 2 085 / 2 900 | ||||||||||
Rázvor (mm) | 2 308 | 2 328 | 2 442 |
Ďalšia výbava na prianie: predné PTO, predný trojbodový záves s hydraulickými vývodmi, brzdy prívesu (vzduchové (2+1) alebo hydraulické a vzduchové (2+0), rádio, vyhrievané zrkadlá, vyhrievané zadné sklo, pracovné svetlá, majáky, ďalšie typy kolies, predné a zadné závažia.
1) 2000/25/EC
2) ECE R24
3) bez predného a zadného závažia
OPT) na prianie